Garlo.cz

Jak na imunitu dětí i dospělých pomoci bylinek a vitamínů?

Podzim přebírá vládu nad počasím, spolu s ním přichází časté změny počasí. Zatímco ráno je docela zima a musíme se dobře obléknout, odpoledne už tolik vrstev oblečení nepotřebujeme, takže se snadno zpotíme, ofoukneme a na nachlazení je zaděláno.

Imunitní systém musí být zdravý a silný

Imunitou rozumíme schopnost našeho organismu bránit se proti virům, bakteriím, cizím tkáním a škodlivým látkám.

Zdravá imunita na podněty z vnějšího i vnitřního prostředí zareaguje a začne se jim bránit, je jakýmsi naším ochranným štítem. Když ale nebude silná, neochrání nás. Sychravé počasí a přechody z tepla do zimy a naopak ji hodně pokouší, takže není od věci poctivě ji posilovat.

Víte, že schopnost imunitního systému je nám do určité míry dána do vínku? Základ dědíme po rodičích, zbytek už je ale na nás. Měli bychom dbát na zdravou výživu, dopřát si dostatek pohybu, pečovat o první obrannou linii naší imunity, která brání průniku virů a bakterií do našeho organismu.

Jak posílit imunitu?

Asi každý z nás se už někdy s oslabenou imunitou potýkat a zejména v období chřipek zavítal do lékárny a chtěl nějaké doplňky na posílení imunity. Co nám v tom může pomoci?

Tip číslo jedna: Betaglukany

Určitě jste o nich už slyšeli, jejich obliba poslední dobou roste. Glukany jsou stavební součástí některých hub jako třeba hlíva ústřičná, reishi a shiitake, stejně tak mořských řas, kvasinek a obilí.

Víte, že betaglukany můžete užívat dlouhodobě a v podobě sirupů jsou vhodné i pro děti od jednoho roku?

Náš tip: Chcete posílit imunitu školkových a školních dětí? Vyzkoušejte třeba Terezia Baby Imun ve formě chutného sirupu na imunitu pro děti s hlívou ústřičnou a rakytníkem, nebo Hlíváček sirup s přírodním složením.

Tip číslo dva: Dopřejte tělu všechny potřebné vitamíny

Zdravá a vyvážena strava je základ, za normálních okolností by měla zvládat vykrýt potřebu všech vitamínů a minerálů. V období chřipek a jejich léčby to ale tak snadné není, vitamíny na imunitu a multivitaminy pro děti by tak neměli v žádné domácí lékárničce chybět.

Víte, že pozitivní účinky na posílení imunity má nejen vitamín C a D, ale taky vitamíny A, B, K a zinek a selen?

Tip číslo tři: A co zkusit bylinky na imunitu?

Už naše babičky a prababičky jim důvěřovaly, tak proč bychom to nemohli zkusit také? A to u dospělých i dětí. Jaké bylinky podpoří zdravé fungování imunitního systému?

  • Jemná a uklidňující je třeba meduňka, kterou můžete užívat ve formě sirupu nebo čaje.
  • Heřmánek uklidní psychiku i trávení.
  • Lípa je skvělá na průdušky, dýchací cesty a pomůže i s vypocením. Když ji nakombinujete s meduňkou, můžete si večer dopřát třeba uklidňující koupel.
  • Echinacea je známá i jako třapatka nachová posiluje imunitu.
  • Rakytník je zdrojem vitamínu C, jeho plody obsahují i vitamíny skupiny B, beta-karoten a další důležité minerály. Ideální je udělat si nápoj s rakytníkovou šťávou.
  • Dýchacím cestám udělá dobře i dobromysl, navíc posílí i psychiku.